Bli medlem

Det finns många fördelar med att gå med i Svenska fornminnesföreningen. Oavsett om du är doktorand, student, hembygdsföreningsmedlem, eller allmänt intresserad av arkeologi och historia har föreningen mycket att erbjuda dig.

Att bli medlem i SFF

Som medlem i vår förening får du föreläsningar av experter på förhistoria och medeltid inom och utom Sverige. Föreningen anordnar även specialvisningar av aktuella utställningar på museer, resor och utflykter under sakkunnig ledning. En ytterligare behållning är att du får tillfälle att knyta nya kontakter och träffa andra medlemmar som delar ditt intresse för arkeologi- och historia. Besök oss gärna på Facebook för att se bilder från utflykter, möten och föredrag (sök på Svenska fornminnesföreningen).

Vi välkomnar även donationer för att kunna förbättra och utveckla föreningens verksamhet. Flera av föreningens stipendier och priser har tillkommit genom gåvor och arv. Tag gärna kontakt med oss på info@fornminnesforeningen.com för vidare information.

Hur blir jag medlem?

Du blir medlem genom att betala in medlemsavgiften och maila oss dina kontaktuppgifter. Följ de två stegen nedan:

1. Medlemsavgiften betalar du till vårt Plusgirokonto 53 921-3 eller föreningens Swish-nummer 123 600 96 17. ANGE NAMN i meddelanderutan, oavsett betalningsform, annars vet vi inte vem som betalat.
  2. Skicka ett e-postmeddelande till info@fornminnesforeningen.com om din inbetalning och ange samtidigt adressuppgifter samt e-postadress. Genom att gå med i föreningen godkänner du att vi sparar dina kontaktuppgifter för att använda till utskick och kommunikation med dig.

Årsmedlemskap 175:-
Årsmedlemskap student 150:-
Årsmedlemskap familj 150:- för familjemedlem på samma adress som fullt betalande medlem.
Ständigt medlemskap 4 000:-

Medlemsavgift som erlagts av ny medlem efter den 1 oktober ett visst år, skall gälla även för det nästkommande året. Den medlem som värvar fem nya medlemmar erhåller fritt medlemskap i ett år. Ladda gärna ned vår broschyr: